Adoration of the Wasteland - I
Puja, l'adorazione tradizionale induista.
The puja is a ritual common core of all religions in India and South-East Asia, based on the formal worship of a deity through a standardized process that usually involves the invocation of divinity, the offer, the ritual worship.
To this base standard, the tantric cults have added content from the apparent initiation of the variants and Gnostic.
The tantric puja is usually based sull'invocazione of divinity, Siva and Parvati in one of its forms, the offer, the practice of dhyana, or meditation focusing on the shape of the deity, the mantra (japa) revealing ' essence of divinity, the identification with the deity itself.
Il puja tantrico si evolve in alcuni casi (adorazione di Kali, adorazione di Chinnamasta, di Bhairavi, di Annapoorna) nel cosiddetto Virasadhana, la "pratica dell'eroe", così definita per il suo essere proibita a coloro che non hanno natura eroica.
Il Virasadhana si basa sull'adorazione della divinità incarnata in una daikini o yogini o partner, quindi sul consumo delle sostanze proibite, ivi incluso il sesso, mantenendo la mente fissata e sublimata sull'adorazione ed identificazione con le due divinità.
Il Virasadhana è vietato a coloro che hanno la natura del pasu, dell'uomo animale: essi ne verrebbero psichicamente disintegrati e trascinati in un "maelstrom" di materialità and then chained permanently to tamas (guna of darkness, the raw material).
Who should be worshiped? Women are worshiped.
Who is the worshiper? Man is the worshiper.
Who directed the invocation to the gods? Their love for each other.
What is the flower offered? The scratches caused by fingernails.
What are the incense and the offering? The embrace and caress.
What is the mantra? The torrent of words of the beloved.
What is acting? The pleasure of the lips.
What is the sacrificial pit? The matrix.
Qual è il legno del cucchiaio sacrificale? Il linga.
Qual è il fuoco? Il germoglio della matrice.
Qual è il burro chiarificato? Il bija.
Che cos'è, o Signore degli dèi, il samadhi?
Siva risponde: suono, contatto, forma, sapore, odore. Il samadhi è ciò che fluisce da queste sensazioni in maniera quintuplice nel momento in cui viene emesso il fiotto della felicità. Avendo compreso ciò si raggiunga Siva.
0 comments:
Post a Comment